Doprava ZADARMO pri nákupe nad 100 €
Cannondale Moterra SL končí so všetkými kompromismi ohľadom výkonu, váhy aj kapacity batérie. V poslednom čase sme svedkami doby, kde sa svet ebajkov odtrhol z reťaze a výrobcovia (najmä tí útočiaci na odstupné ebajky) pchajú do rámov už úplne nezmyselné kapacity batérií, ktoré pridávajú váhu, zhoršujú ovládateľnosť a ich dojazd využije sotva 10% majiteľov.
Svet ľahkých ebajkov
Pri honbe za najbrutálnejšou batériou svet zrazu pochopil, že to možno nie je ten najsprávnejší smer a z výrobných pásov sa už na nás hrnú “ľahké” a obratné ebajky s váhou 16 – 18 kíl. Váha je v tomto prípade zaujímavá no výkon neoslní. Keď to tak celé zhrnieme, váha ebajkov v tomto prípade klesla, ale klesol aj výkon motora aj kapacita batérie.
Či sme na toto mentálne pripravení úplne neviem. Motory o výkone 55Nm neoslnia. No nezatracujme. Tieto bicykle radíme do kategórie “športové”, kde jazdec vie, čo chce a kupuje bicykel s tým, že chce trošku zamakať, nie sa len bohapusto viezť obesený na nejakej opache.
Cannondale Moterra SL – nízka váha, vysoký výkon
Nová Moterra SL nejde cestou vysokokapacitnej batérie ani úsporného motora. Údaje sú k váhe bicykla 19,5kg skoro neskutočné – aspoň v tejto dobe. Poďme sa jej pozrieť pod sukňu.
Cannondale vyvinul pre tento bicykel úplne nový rám, kde zúročil roky práce s karbónom. Výsledkom je kostra bicykla, ktorá váži 2800 gramov, čo v tejto kategórii bicyklov znamená malé víťazstvo.
POZRITE SI NAŠU RECENZIU: Cannondale Scalpel HT2 – totálny univerzál
Ide o cenovo najdostupnejšiu verziu bicykla od Cannondale vybavenú vidlicou Lefty.
Vďaka technológii Proportional Response dokážu nastaviť pruženie presne pre danú veľkosť rámu a tým opustili tradičnú dogmu – kde je jedno nastavenie dobré pre všetkých.
Určite ste zvedaví na motor a batériu. Poďme na to. Pohonnú jednotku Cannondale Moterra SL tvorí Shimano EP801. Ep8 vybrali pre nízku váhu a vysoký výkon, ktorý činí až 600W s krútiacim momentom 85Nm – aby to nebolo málo, motoru v Cannondale vyvinuli vlastné jazdné režimy.
Batéria Cannondale Moterra SL tiež nie je z kategórie najbiednejších. Popri úprave motora vyvinuli pre tento ebajk vlastnú batériu s vlastnými článkami s vysokou hustotou. Výsledkom je kapacita 601Wh. V tomto momente prináša nízka váha prvé obmedzenie a tým je demontáž batérie. Pretože pri váhe rámu 2800 gramov nebolo možné zachovať pevnosť pri otvorenej spodnej rámovej rúre, zvolili klasickú uzavretú a batériu vsunuli dnu. Vybrať von sa dá až po demontáži motora.
Uhnite z cesty!
Moterra SL prináša zdvihy 160mm na vidlici a 150mm v tlmiči. Stáva sa z neho dokonalý trailový ebike, ktorý sa zvládne klasické trate ale popasuje sa aj v horšom teréne. Do predaja pôjde teno bicykel v troch verziách – Carbon 2, Carbon 1 a v najvyššej chuťovke s tradičným označením LAB71.
Vzhľadom na inovácie, ktoré sprevádzali zrod tohto bicykla asi nečakáte ceny porovnateľné s CTM. A myslíte správne! Carbon 2 pôjde na pulty za 7599 eur, Carbon 1 za 9799 eur a LAB71 ako už asi tušíte – 13 990 eur.
Mohli by Vás zaujímať tieto súvisiace kategórie produktov
-
Blizzard INT e30-29/Gloss Silver/Black/Grey/29×21.0″ (XL)
-
CANNONDALE MOTERRA NEO 3 BOSCH XL
-
CANNONDALE MOTERRA NEO 3 BOSCH blue L
-
CANNONDALE MOTERRA NEO 3 BOSCH blue M
-
CANNONDALE MOTERRA NEO 3 BOSCH L
-
CANNONDALE MOTERRA NEO 3 BOSCH M
-
CANNONDALE MOTERRA NEO CARBON 2 BOSCH (C25252U10/MAT) M
-
CANNONDALE MOTERRA NEO CARBON LT 1 BOSCH XL
-
Rock Machine Blizzard INT e30-29/Matte Metallic Navy/Red/Grey/29×21.0″ (XL)
-
Rocky Mountain ALTITUDE POWERPLAY CARBON 90 RE C1 M
-
Rocky Mountain INSTINCT POWERPLAY ALLOY 70 C1 S