bicyklom.sk
Nákupný košík

V košíku nemáte zatiaľ žiadne produkty.

Nové motory od Rocky Mountain

15

Rocky Mountain po rokoch elektrobicyklov s vlastným pohonom Dyname vstupuje do sezóny 2025 s tromi novými motormi vlastnej výroby. Šokovať svet sa im podarilo hneď prvým ebajkom s motorom Dyname 3.0. Jednak dizajnom, ktorý sa na nič nenápadné hrať nechcel, ale hlavne krútiacim momentom 108Nm. Následne prišiel Dyname 4.0 s rovnakým výkonom ale mnohými úpravami. Čo chystajú ďalej?

O čom to je?

Kanadský Rocky Mountain razí svoj vlastní chodník od prapočiatku ebajkov, keď uprednostnili vlastný vývoj pred dodávkami subdodávateľov ako trebárs Bosch či Shimano. Vyvinuli vlastný rám a vlastný systém pohonu elektrobicykla. Ten bol v tom čase ďaleko najsilnejším na trhu a túto ligu hrá po dnešok.

No nie je to len o brutálnom výkone, ale aj jeho dávkovaní. Hallov senzor meria vzdialenosť medzi senzorom a magnetom 1000x za sekundu. A pretože tu senzor vychádza z okamžitej hodnoty napnutia reťaze, takmer v reálnom čase týmto hodnotám prispôsobuje aj výkon. Stačí ubrať tlak na pedále, reťaz sa uvoľní, senzor to zaznamená a s mihu uberie výkon motora. Alebo presne opačne.

Výhodou pohonov od Rocky Mountain je ich možnosť plného servisovania a tiež to, že ich počas výjazdu nestretnete desať, pretože Rocky Mountain svoje motory neponúka iným výrobcom a osádza ich len do svojich bicyklov.

Motor Dyname S4 PRO

Najsilnejší z trojice a nástupca Dyname 4.0 dostal najmenej zmien. Zachoval si krútiaci moment 108Nm, ktoré ho stále radia k najsilnejším kúskom aké svet pozná. Jeho Power peak – teda maximálny výkon podpory je až 700 Wattov. Na rovnako silné čísla sme boli zvyknutí už pri predchodcovi. Z motora sa dali vykutrať pri vyššej kadencii – čo znamená slušné dupanie do pedálov.

Vo svete už ale lieta aktualizácia výrobcu, ktorou maximálny výkon motora dostanú aj rekreační cyklisti s reťazou stabilne zaradenou na najťažšom prevode. Do nového Dyname S4 Pro sa podarilo “pribaliť” aj nový nabíjací port, nový systém voľnobežky a to všetko spolu s už opísaným brutálnym výkonom pri váhe 3200 gramov. Batéria pre túto chvíľu zostáva nezmenená a výrobca pri tomto type motora používa 720Wh batérie tak ako v minulej sezóne.

Dyname S4 Lite

Pro aj jeho predchodca Dyname 4.0 boli čo do rozmerov statní mackovia. V sezóne 2025 môžeme čakať na nových elektrobicykloch Rocky Mountain aj kompletne nový motor Dyname S4 Lite. Menší rozmerom, menší výkonom. Lite ponúka stále pekný krútiaci výkon 65Nm a výkon až 550W.

Stredová os kľúk v tomto prípade prechádza priamo blokom motora, ale s jeho prevodovkou nezdieľa žiadny kontakt. To teda znamená, že kľuky alebo priamo stredové zloženie bude možné meniť ako na klasických bicykloch bez zásahu do motora.

Dyname S4 Lite váži od mocnejšieho S4 PRO skoro o kilo menej – rovných 2260 gramov. Montovať do elektrobicyklov ho Rocky Mountain bude s novou batériou o kapacite 480Wh s 21700 článkami, pri ktorej jazdy v teréne zatiaľ odhadujú dojazd 85 – 90% dvojice S4 PRO so 720Wh batériou.

Prečítajte si tiež:
380832748 699778615507756 363851127907277115 n

Pohon Dyname 4.0 od Rocky Mountain
Pohon Dyname 4.0 od Rocky Mountain ste možno postrehli, ak sa svetu ebajkov chvíľku venujete. Dyname 4.0 je používaný kanadským výrobcom bicyklov Rocky Mountain.

Za zmienku stojí nové fixovanie batérie v hlavnej rámovej rúre pomocou dvoch skrutiek. Týmto riešením Rocky Mountain zabránil pazvukom od klepkajúcej batérie. Zmena sprevádza aj vedenie hadíc a bowdenov. Tie novo putujú rámom, ale priestorom mimo batérie. Takéto riešenie spolu s uchytením batérie bez potreby kľúča kvitujem pretože ja som vyhlásený strácač kľúčov.

 

Dyname S4 Mini

Ako už názov našepkáva, bavíme sa o najmenšom z troch bratov a to nie len v súvislosti s novými motormi. Dyname S4 Mini je určený pre deti a Rocky Mountain ho osádza do nového modelu Reaper. Tento detský elektrobicykel stojí síce raketu, ale.

Všetko má svoje ale. Jeho geometria je nastaviteľná pre 24 palcové kolesá, ale aj 26 palcové. Bicykel tým môže s dieťaťom rásť niekoľko rokov a ak si týmto vzorcom rozdelíme sumu bicykla na roky, možno nám to doma aj prejde.

Nech neopomeniem geometriu. Jej nastavenie nie je len o nejakom prehodení vymedzovacích plieškov v zadnej stavbe, ale aj o prenastavení tlmiča a tiež zmene uhlu hlavového zloženia čím vlastne zmeníte uloženie vidlice. Motor pre deti ponúka maximálny krútiaci výkon 38Nm a výkon až 300W. To všetko pri váhe 2050g v súhre s novou 240Wh batériou uchytenou tiež na dve skrutky.

Zostaňme v tomto odstavci ešte pri výkone. Ak sa citlivejším povahám v rodine bude 300 Wattov javiť ako satanovo dielo, jednoducho cez displej – nazývaný Jumbotron – bicykel priškrtíte. To mimochodom dokážete aj pri všetkých predošlých motoroch. Úsmevná situácia nastala pri predstavení tejto funkcie, keď rečník začal myšlienkou: “Ak sa chcete dať previezť svokre, jednoducho uberiete…” na chvíľku sa odmlčal a dokončil “to bol zlý príklad”.

K tomuto inak veľmi pohľadnému bicyklu ešte doplním nízku výšku nástupu. Pri 24″ kolesách je to 721mm a pri 26″ 750 milimetrov. Zdvih vidlice a zadnej stavby činí 130 milimetrov. Lepšie ako najmodernejší mobil, nie?

 Porovnajme porovnateľné

Porovnanie maximálneho krútiaceho momentu

Dyname S4 Lite            65Nm
Fauza ride                      59Nm
Shimano EP801 RS      56Nm
Bosch SX                        50Nm
Dyname S4 Mini           38Nm

Porovnanie Power peak
Dyname S4 Lite            550W
Bosch SX                        508W
Shimano EP801 RS     339W
Dyname S4 Mini          300W
Specialized SL 1.2        278W
Specialized SL 1.1        234W

Hudba vo farbe

Počujem šušťanie bankoviek, ktoré odrátavate na kúpu nového stoja od Rocky Mountain? Ak áno, tak to ešte len počkajte. Rocky Mountain na označenie farieb svojich modelov nepoužíva suchárske označenia ako žltá, modrá ani žiadne kombinácie či vymyslené názvy typu korálová červená. Každé označenie farby modelu je nejaká pesnička. Nenájde tu v ponuke bicykel XY žltá, čierna, oranžová ale napríklad: Tequila Sunrise / Still of the Night / Black Dog

Majo Illéš
Kto vám prináša tieto riadky?

Majo Illéš

Volám sa Majo Illéš a som najstarší chren z partie, prvá písomná zmienka o mne je z roku 1981. Pár rokov som pracoval ako profesionálny horský záchranár, následne ako redaktor v motocyklovom časopise Motohouse, pretože môj život vtedy napĺňali motorky a cestovanie. Neskôr som okúsil prácu kameramana a strihača v televízii, až sa to napokon celé zlialo a teraz môžem fotiť, písať, kamerovať, cestovať, chodiť po horách a žiť svoj sen vo vlastnej firme – Bicyklom po Slovensku.

Zanechaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

BAVME SA O CENE


    Veľmi radi by ste si tento produkt kúpili u nás, ale zatiaľ ste nenašetrili dosť?

    Suma, ktorú máte na tento produkt vyčlenenú, je (v EUR)

    Náš čas a rovnako priestor na zľavy je obmedzený, preto nesľubujeme 100%-né vyhovenie Vašej ponuke, ale skúsiť to môžeme (za predpokladu, že Vaša ponuka nebude úplne šialená).


    This will close in 0 seconds