bicyklom.sk
Nákupný košík

Medzisúčet: 2 610,90 

Zobraziť košíkPokladňa

Superior IXF 9.7 – ľahký ebajk v našich rukách

Posledné dva roky sledujeme trend výrobcov ponúknuť zákazníkom ľahké ebajky, ktoré síce ponúkajú nižší výkon motor s menšou batériou, ale kompenzujú tieto “nedostatky” výbornou obratnosťou a nižšou spotrebou energie. Do rúk sa mi dostal Superior IXF 9.7 ponúkajúci všetky spomenuté veci.

Nový karbónový rám vyvinuli špeciálne pre túto platformu bicyklov a rovnaký nájdete aj na vyššej verzii 9.8. Hrubé vrstvy farieb na ňom nehľadajte. Výrobca na rám natiahol len priehľadný lak a nechal vyniknúť karbón pod ním. Zaujímavé riešenie, ktoré Superior použil už na klasických celopérach najvyššej triedy rok či dva dozadu.

Prečítajte si tiež:

Gravel Cannondale Topstone 4 – rýchle a lacné vozenie
Gravle Cannondale Topstone 4 spĺňa všetky podmienky dôležité pre prvý gravel - je lacný, rýchly aj ľahký. Aby som ale nepreskakoval. Čo to gravel vlastne je?

Nový rám nevyvíjali len tak pre srandu králikov. Potrebovali niečo, kam by uchytili nový motor Bosch SX a tiež batériu s menšími rozmermi, ktoré Superior pred týmto bicyklom nepoužíval.

Superior IXF 9.7 v sebe nesie batériu s kapacitou 400Wh a motor Bosch s výkonom 55Nm. Na prvý pohľad oproti kulturistom v kategórii s výkonom cez 100Nm môže pôsobiť  chabo, ale naladenie motora je úplne iné. V podstate nič nedostanete zadarmo, do pedálov musíte šliapať vo vyššej kadencii a až vtedy prichádza z motora plná sila úplne dostačujúca na prejazd terénnych nerovností aj zvládnutie strmých kopcov.

Pri Superior IXS ale nejde len o motor a batériu. Je to obratný ebajk, ktorý môžete vďaka jeho váhe ľahko ovládať a nasmerovať stopu tam, kam sa vám zdá najlepšia. To oceníte hlavne v ťažšom teréne, kde sa nebije s nejakou ťažko ovládateľnou kozou s váhou lokomotívy.

Tento bicykel je niekde medzi klasickými bicyklami a ebajkami aké ich poznáme dnes. Po pár dňoch v jeho sedle by som povedal, že možno až trošíčku bližšie ku klasickým ako k ebajkom. Myslím si, že ide o nový smer, kde sa v nasledujúcich rokoch naplno rozbehne súboj značiek o najnižšiu váhu, najvyšší výkon a najdlhší dojazd. Čaká nás zaujímavá doba.

Majo Illéš
Kto vám prináša tieto riadky?

Majo Illéš

Volám sa Majo Illéš a som najstarší chren z partie, prvá písomná zmienka o mne je z roku 1981. Pár rokov som pracoval ako profesionálny horský záchranár, následne ako redaktor v motocyklovom časopise Motohouse, pretože môj život vtedy napĺňali motorky a cestovanie. Neskôr som okúsil prácu kameramana a strihača v televízii, až sa to napokon celé zlialo a teraz môžem fotiť, písať, kamerovať, cestovať, chodiť po horách a žiť svoj sen vo vlastnej firme – Bicyklom po Slovensku.

Zanechaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

BAVME SA O CENE


    Veľmi radi by ste si tento produkt kúpili u nás, ale zatiaľ ste nenašetrili dosť?

    Suma, ktorú máte na tento produkt vyčlenenú, je (v EUR)

    Náš čas a rovnako priestor na zľavy je obmedzený, preto nesľubujeme 100%-né vyhovenie Vašej ponuke, ale skúsiť to môžeme (za predpokladu, že Vaša ponuka nebude úplne šialená).


    This will close in 0 seconds