Doprava ZADARMO pri nákupe nad 100 €
Tento článok nebude opisom strohých faktov z katalógu ani rýchlym olizom nejakej novinky. Rock Machine Blizz CRB sa u nás v rodine objavil vo viacerých verziách a spolu to za tie roky činí – počkajte … 5 kusov. Ako prvý otvoril bránu nášho domu Blizz CRB 70 z prvej generácie. O rok neskôr prišiel vo verzii Blizz CRB 50, potom pribudol Rock Machine Blizz CRB 90 a o rok neskôr ďalší vo verzii 90, ale to už s trailovým zameraním.
Ten ktorý konkrétny model bol u nás jednu či dve sezóny a postupne sme ich menili, nikdy sa nestretli doma všetky spolu, aby ste si zas nemysleli. Môj prvý karbónový bicykel bol predchodca Blizzu – Expolosion. Ten mal s Blizzom spoločný len počet kolies a rám bol v úplne inej geometrii. Potom išli karbónové XC bicykel bokom a na nejaký čas ich nahradili celopéra.
Rock Machine Blizz CRB 70
Celopérka sú nepochybne zábavné bicykle a za tie roky ich u nás v spálni stálo už niekoľko kúskov zo všetkých možných kategórií, ale taký hartail… Najlákavejšia je nízka váha, svižnosť presunov a miloval som hlavne všetky tie dobrzďovania do zákrut, kde zadné koleso lieta vzduchom a iba kde tu dosadne na zem, len aby zvírilo prach a zas letelo ďalej.
Nie, nie – nezatracujem celoodpružené bicykle. S Blizzom sme prebehli aj časť Dolomitov, kde niektoré zjazdy plné skál a koreňov boli náročné, čo nebola slasť, ale tento bicykel sa na takéto sekcie nefokusuje. Je to bike na pohodlné a rýchle vozenie krížom cez polia po hline, štrku a keď treba aj asfalte. Nebráni sa výšľapom do hôr ani rýchlym zjazdom a to všetko pri neuveriteľnom pohodlí.
PREČÍTAJTE SI TIEŽ: Rock Machine Blizz CRB 90 očami ženy
Ako typická žena som sa doň zaľúbila na prvý pohľad. Prvoradý bol vzhľad, až potom komponenty. Dominantou je sivá farba s čiernymi detailami
Vtedy mal Rock Machine Blizz CRB 70 ešte hliníkovú sedlovku a bowdeny spolu s hadicami síce išli rámom, ale len tak kadejako štýlom freestyle. V zjazdoch potom o sebe dávalo celkom slušne znať. Dnešné modely už majú vedenie v ráme vyriešené “tunelmi” pre hadice aj bowdeny. Celý bicykel tak nie len že stíchol, ale aj taká výmena bowdenu či hadice je jednoduchá záležitosť. Stačí ho pchať do diery a on vylezie na druhej strane bicykla, tam kde má. Navyše pribudla teleskopická sedlovka.
Rock Machine Blizz CRB 50
V tom čase bol tento bike v kombinácii s fialovou. Ak ste niekto videli lezecké kolekcie vecí a lezečiek v deväťdesiatych rokoch, boli to práve farebné kombinácie žltej, fialovej a modrej. Bicykel v krutom fialovom prevední ste mohli len milovať, alebo nenávidieť. Mne osobne sa páčil. Blizz CRB 50 bol od vzniku zameraný trailovejšie od svojich súrodencov, čo znamenalo osadenie teleskopickou sedlovkou, hrubšími plášťami a vidlicou so zdvihom 130mm na rozdiel od ostatných modelov so zdvihmi 120mm.
Pretože Blizzov na skladoch nikdy nebolo priveľa, hneď išiel jeden manželke. Zažila s ním iba pár výletov a potom nás jeden zákazník uprosil (pretože už bolo tých pár vyrobených kusov rozpredaných) že u neho doma mu bude lepšie. Moc sme tomu neverili, ale s odstupom času musím uznať, že sa o bicykel stará príkladne do dnes.
Hoci to bolo už pred pár rokmi, Maťka do dnes tvrdí, že to bol najpohodlnejší bicykel, aký kedy mala a to vrátane všetkých ďalších, ktoré skúsila potom.
Rock Machine Blizz CRB 90
Tak tieto sme mali doma s odstupom rokov hneď tri. Prvý prišiel po predaji Matinej 50tky a v tej dobe bol osadený na Srame s vidlicou SID Ultimate. Bol to celkom slušne nabrúsený strojček s váhou okolo 10 kíl hneď z výroby na kolesách s dušami. Rýchle vozenie s minimom servisu a poriadnou dávkou pohodlia aj vďaka karbónovej sedlovke. Stroj, za ktorý by som dal ruku do ohňa aj dnes. Parádny rám, parádne ovládanie, perfektná váha, super komponenty. Ani vtedy a ani dnes na ňom nevidím absolútne nič zlé alebo nedomyslené.
Druhá verzia prišla v kombinácii striebornej s modrou a Sram vystriedalo prakticky kompletné Shimano XT vrátane bŕzd. Váha zostala len mierne nad desiatimi kilami a to aj pri mojom kúsku vo veľkosti XL. Chudák, zlizol si len nepodarenú prvú generáciu nábojov Shimano pre Microspline s nedomyslenou plastovou podložkou vo vnútri, ktorá keď vyschla, začala vydávať strašidelné zvuky. Riešením bolo častejšie mazanie, alebo výmena zadného náboja.
Inak bicykel mi fungoval dlho a pobehali sme spolu veľa pekných miest tu aj v zahraničí. Okrem spomenutého náboja nebol s bicyklom za tri sezóny žiadny problém. No a potom prišla trochu nepochopiteľne opäť zmena, kde nová 90tka nabrala smer k trailom.
Prišli hrubé plášte, teleskopická sedlovka od výroby a ťažká DVO vidlica so zdvihom 130mm. Vizuálne bol spomedzi všetkých – samozrejme subjektívne – najkrajší za všetky roky a modely tohto bicykla, ale stal sa nepoužiteľným pre rýchle vozenie. U nás doma zastúpil miesto medzi endurom a rýchlym XC bicyklom. Zjazdy na ňom boli naozaj neporovnateľne rýchlejšie, pohodlnejšie a pod väčšou kontrolou oproti iným modelom, no cenou bola strata DNA bicykla na všetky príležitosti od nedeľných vychádzok po účasť na maratónoch.
Karbón pre úplný začiatok
Blizz CRB 30 – tento model bol dlho cenovo najdostupnejší z celej rady a tvoril vstupnú bránu do sveta karbónových bicyklov. Neskôr bol ešte nižšie zaradený ďalší variant s označením “20”, no to už je taká krutá rozpočtová záležitosť, že si ju dovolím v tomto článku vynechať a neoberať vás o čas. Pre koho je vlastne tridsiatka?
Pre všetkých, ktorí túžia po dobrom XC bicykli s vysokou dávkou pohodlia, túžia po vyskúšaní karbónu a zároveň nemajú momentálne na bicykel dve tisícky. Rock Machine Blizz CRB 30 finančne nezruinuje domácnosť a prinesie kopu zábavy a radosti z vozenia.
Nazvime ho takým medzistupňom, z ktorého sa môžete posunúť vyššie, ale zároveň už nikdy nebudete chcieť zastúpiť nižšie. V pohode s ním absolvujete celodenné jazdy, rýchle švihy cez chotár, miestne preteky, maratóny v krajskom meste aj blbnutie na flow trailoch.
Keď toto všetko absolvujete za rok či dva jazdenia, možno si poviete, že spĺňa všetko, čo potrebujete. Alebo chytíte chuť na niečo iné. A vtedy môžete buď presadnúť na niečo úplne iné a treba povedať, že aj hodne drahšie, alebo naštartujete proces prestavby. Blizz CRB má totiž totožný rám vo všetkých verziách. Môžete teda zhadzovať komponenty a meniť ich rad radom až z pôvodného Blizzu CRB 30 dostanete bicykel s váhou pod 10 kíl.
Prečo si Blizz CRB nekúpiť?
Blizz trošku horšie drží pri zemi v extrémne strmých stúpaniach, kde riadítka blízko pri tele spôsobujú, že rád posiela predné koleso do vzduchu. To sa však bavíme o kopčekoch, kde už bežný smrteľník zvažuje tlačenie. Je to daň za vzpriamenejší posed, kde jazdec nie je natiahnutý ako na čisto pretekárskych bicykloch. Okrem toho, že by výrobca mohol prísť už aspoň s novou farbou ma ďalší dôvod nenapadá.
Za super cenu, super bicykel a opäť zapakujem pohodlný posed. Určite majú karbónové bicykle aj iné značky, netvárme sa, že nie. Ale majú obe osi pevné? Alebo si nesú so sebou rýchloupinák a mäkkú hliníkovú pätku? A aký má zdvih vidlica? Pretože drvivá väčšina výrobcov osadzuje voje XC modely niečím so zdvihom 100mm.
Rock Machine ponúka 120mm – čo je možno horšie na pretekanie (ale aj o tom už môžeme polemizovať) no na bežné užívanie nesporná výhoda. Plus 5 rokov záruka na rám.
Mohli by Vás zaujímať tieto súvisiace kategórie produktov
-
Rock Machine Blizz CRB 30-29/Gloss Red/White/Black/29×21.0″ (XL)
-
CANNONDALE SCALPEL HT CARBON 2 candy red vel.L
-
CANNONDALE SCALPEL HT CARBON 3 vel.L
-
CANNONDALE SCALPEL HT CARBON 1 white M
-
GT AVALANCHE 29″ COMP čierna L
-
GT AVALANCHE 29″ COMP čierna M
-
GT AVALANCHE 29″ COMP čierna XL
-
GT AVALANCHE 29″ COMP sivá L
-
GT AVALANCHE 29″ COMP sivá M
-
GT AVALANCHE 29″ COMP sivá XL
-
GT AVALANCHE 29″ COMP tyrkysová L
-
GT AVALANCHE 29″ COMP tyrkysová XL
-
GT AVALANCHE 29″ ELITE červená L
-
GT AVALANCHE 29″ ELITE červená M
-
GT AVALANCHE 29″ ELITE červená XL