Doprava ZADARMO pri nákupe nad 100 €
Posledné dva roky sledujeme trend výrobcov ponúknuť zákazníkom ľahké ebajky, ktoré síce ponúkajú nižší výkon motor s menšou batériou, ale kompenzujú tieto “nedostatky” výbornou obratnosťou a nižšou spotrebou energie. Do rúk sa mi dostal Superior IXF 9.7 ponúkajúci všetky spomenuté veci.
Nový karbónový rám vyvinuli špeciálne pre túto platformu bicyklov a rovnaký nájdete aj na vyššej verzii 9.8. Hrubé vrstvy farieb na ňom nehľadajte. Výrobca na rám natiahol len priehľadný lak a nechal vyniknúť karbón pod ním. Zaujímavé riešenie, ktoré Superior použil už na klasických celopérach najvyššej triedy rok či dva dozadu.
Gravel Cannondale Topstone 4 – rýchle a lacné vozeniePrečítajte si tiež:
Gravle Cannondale Topstone 4 spĺňa všetky podmienky dôležité pre prvý gravel - je lacný, rýchly aj ľahký. Aby som ale nepreskakoval. Čo to gravel vlastne je?
Nový rám nevyvíjali len tak pre srandu králikov. Potrebovali niečo, kam by uchytili nový motor Bosch SX a tiež batériu s menšími rozmermi, ktoré Superior pred týmto bicyklom nepoužíval.
Superior IXF 9.7 v sebe nesie batériu s kapacitou 400Wh a motor Bosch s výkonom 55Nm. Na prvý pohľad oproti kulturistom v kategórii s výkonom cez 100Nm môže pôsobiť chabo, ale naladenie motora je úplne iné. V podstate nič nedostanete zadarmo, do pedálov musíte šliapať vo vyššej kadencii a až vtedy prichádza z motora plná sila úplne dostačujúca na prejazd terénnych nerovností aj zvládnutie strmých kopcov.
Pri Superior IXS ale nejde len o motor a batériu. Je to obratný ebajk, ktorý môžete vďaka jeho váhe ľahko ovládať a nasmerovať stopu tam, kam sa vám zdá najlepšia. To oceníte hlavne v ťažšom teréne, kde sa nebije s nejakou ťažko ovládateľnou kozou s váhou lokomotívy.
Tento bicykel je niekde medzi klasickými bicyklami a ebajkami aké ich poznáme dnes. Po pár dňoch v jeho sedle by som povedal, že možno až trošíčku bližšie ku klasickým ako k ebajkom. Myslím si, že ide o nový smer, kde sa v nasledujúcich rokoch naplno rozbehne súboj značiek o najnižšiu váhu, najvyšší výkon a najdlhší dojazd. Čaká nás zaujímavá doba.