Doprava ZADARMO pri nákupe nad 100 €
Gravle – teda bicykle, ktoré sú akýmsi mixom cestného a horského bicykla zažívajú bum a to z dvoch dôvodov – za relatívne malé peniaze si viete zaobstarať ľahký bicykel a tiež rýchly.
Ja osobne som túto skupinu tak trošku zatracoval, zdalo sa mi to také ani ryba ani rak. Až keď začal jeden náš zákazník drať druhý kus takého bicykla s tým, že zvyšné dva (horský a cestný) mu doma piaty rok už iba stoja, padlo rozhodnutie. Musím tomu dať šancu.
U nás na severe snehu ešte kopa, ale v kalendári pár dní voľna. Moc nebolo treba, balíme autá a odchádzame k moru. Na kúpanie to ešte nebude, no každá zmena klímy je dobrá – aspoň ja to tak vnímam.
Cannondale Topstone 4 – môj nový bicykel?
Za svoj ďalší bicykel, ktorý po tomto teste možno hneď predám, vyberám najlacnejší gravel od Cannondale – Topstone 4. Barany to má, kolesá to má, prevody 1×10 – to by na také základné získanie pocitov aj mohlo stačiť.
Až pri skladaní bicykla zisťujem, že to má karbónovú vidlicu, pevné osky v kolesách a …. a to by tak bolo všetko, čo stojí za zmienku. Na bicykli s týmto posedom som sa posledne viezol keď som mal 9 rokov a v partii, kde všetci ostatní majú ebajky budem ťahať za kratší koniec.
Prvé stúpanie od mora mi hneď vyčaruje úsmev. Je to pár metrov, ale tuším tú desiatu pripravenú na tento kopec ani nebudem potrebovať. Bicykel ide hladko a rýchlo, robí čo chcem a čo robiť sám dobre neviem. Proste idem a ide to.
Či je asfalt taký alebo hentaký, bicykel si reže krajinou ako nôž maslom a ja sa nestíham čudovať. Potom skúšam nejakú hlinenú cestu so štrkom, skalami a tak. Tam už to taký raj nie je, ale akonáhle zmiznú skaly a podklad sa trošku vyrovná, krajina sa pohne a výhľad na more razom naberá na kráse.
Nech neopakujem všetko z videa. TopStone 4 ma baví. Zmeny, ktoré som urobil pramenia iba zo skúseností s ním. Myslel som, že sedlo je úplne v pohode aj to fabrické, no po 50km sa začal zadok predsa len hlásiť.
Vymenil som ho za iné (70eur) a problémy skončili. To bola okrem prichytenia náhradnej duše a košíka na fľašu jediná úprava oproti sérii.
Tejto skupine bicyklov prepadlo množstvo ľudí a ja teraz viem prečo. Je to ich rýchlosť, ľahkosť a možnosť prejsť hladké okresky, preskákať nejaké poľnačky a v závere dňa ich položiť na zem pri praskajúcom ohni vzdialenom na mape už tri strany od štartu. Toto nedokáže žiadna iná skupiny bicyklov.